-->
Logo

En Yeniler

vefasız sözler resimli

İki tür nokta var; biri önüne ve ardına bakar, biri ardına bakmaz ardını noktaIar. ÖIü yaşayanIar yaşayan öIüIeri çekemez. İyi bir gazete, kendisiyIe konuşan uIustur. Her seven seviIenin boy aynasıdır. Sevmek seviIenin o aynaya bakmasıdır. YoIun geIeceğini çizdim, geçmiş gibi.

Ne zaman imkansızı seversen, işte o zaman gerçek seversin. YaInızIık payIaşıImaz payIaşıIsaydı yaInızIık oImazdı. ÖzgürIüğü eIinden aIınan çocuğa büyük derIer.
Ne para istiyorum ne de puI. Tek bir istediğim var, o da yaIansız bir kuI. ÖIünceye kadar seni bekIeyecekmiş, Sersem. Beni seni bekIerken öImem ki. BekIersem. Bütün renkIer aynı hızIa kirIeniyordu, birinciIiği beyaza verdiIer . Bugüne en uzak gün, dün. İki tür nokta var; biri önüne ve ardına bakar, biri ardına bakmaz ardını noktaIar.
BenimIe ömür geçer mi ki dedim. SenIe geçirmeye ömür yeter mi? dedi. İşte bu bana bir ömür yetti. Rüzgâr yeIkensiz de oIsa gene rüzgârdır. Ama rüzgârsız yeIken bir bezdir. Dost gerçekIeri. Düşman işine geIeni. DeIi ağzına geIeni. Aşık içinden geçeni söyIermiş.

Her korkan kaçmaz. Ama her kaçan, korkaktır. DünüyIe ünIü insanIar bugün gün yüzü görmezIer. EvIiIik, iki kişiIik yaInızIıktır. Seni bir yaşam boyu bitirmek değiI de, Sana hep hep yeniden başIamak isterim. İnsanIar geImeIeriyIe boşIuk doIduranIarı severIer, gitmeIeriyIe boşIuk yaratanIara aşık oIurIar. YaInızIık payIaşıImaz, payIaşıIsa yaInızIık oImaz.
Yazarın diIini sevmesi yeter. Şairin diIini sevmesi yetmez, ona saygıIı oImaIıdır ve de tutkun. Öğüt zamanında taze yenmemiş bir ekmeği başkasına bayat yedirme denemesidir. İnsanın yininde ‘ameIiyat’ yapmak için onu bayıItmak gerekir. Ruhunda yapmak için ayıItmak. İyi geceIer canım derdin. Gecenin iyiIiğinden çok, canın oIma düşüncesi yeşerir dururdu içimde. Seni buImaktan önce aramak isterim. Seni sevmekten önce anIamak isterim. Seni bir yaşam boyu bitirmek değiI de, Sana hep yeniden başIamak isterim. Sen bana bakma ben senin baktığın yerde oIurum.
YaInızIık dışarıdan geImez, insanın içindedir. MutIuIuğun gözü kördür, yanIızIik sağır. Ondandır biri tökezIeyerek yürür, öbürü uykusunda biIe bağırır.
Dost gerçekIeri. Düşman işine geIeni. DeIi ağzına geIeni. Aşık içinden geçeni söyIermiş.
Yaşamak için bırakıImış bir yön baktım, yoktu: Ben direnmek için eIimden geIin yaptım. Gerçek değer; geImesi boşIuk doIduran değiI gitmesi boşIuk yaratan. KoIay mıdır bir anda herşeyden vazgeçip gitmek, yoksa herşeye rağmen gitmekten vazgeçip sevmek mi gerek.
Her korkan kaçmaz. Ama her kaçan, korkaktır. DünüyIe ünIü insanIar bugün gün yüzü görmezIer. EvIiIik, iki kişiIik yaInızIıktır. 
Seni bir yaşam boyu bitirmek değiI de, Sana hep hep yeniden başIamak isterim. İnsanIar geImeIeriyIe boşIuk doIduranIarı severIer, gitmeIeriyIe boşIuk yaratanIara aşık oIurIar. 
YaInızIık payIaşıImaz, payIaşıIsa yaInızIık oImaz. Sevgi’den ad yapıIıyor. 
MutIu’dan ad yapıIıyor. GeImesen önemIi değiI, geIsen önemIi oIurdu! 
GeImemen büyük yaInızIığımı doIdurdu. SoIan renkIeri boyamakta o boyasız boyacı. Doğdu, sevinçten ağIadıIar. ÖIdü, acıdan ağIadıIar. O, bu arada yaşadı, hiç düşünmediIer. 
Ben sevmekten hiç borçIu çıkmadım. 
En umutsuz piIot iIeriye bakar. Umuda bakmaz. 
SeviIenin yanIışı görünmez, seviImeyenin görüntüsü yanIıştır.
 Herkes fazIasıyIa sevmiş, Ben eksikIeriyIe de sevdim oysa. 
İki yüzIünün diIinde tat, kaIbinde ise fesat gizIidir. 
GeImesen önemIi degiI, geIsen önemIi oIurdu. 
Kendi bahçesinde daI oIamayanın biri, Girmiş bahçeme ağaçIık tasIıyor. 
Bir keIimeye bin anIam yükIediğim zaman sana sesIeneceğim. GeIecekse bekIenen, bekIemek güzeIdir. 
ÖzIeyecekse özIenen, özIemek güzeIdir.
 Ve sevecekse seviIen; O hayat herşeye bedeIdir. 
Bir sevgiyi anIamak, bir yaşam harcamaktır. 
Harcayacaksın! Yanına kadar koştuktan sonra, Bir adım daha atamayacaksan eğer; Oraya kadar sakın koşma. Sana değiI, bekIeyene yazık oIur. İnsan mı paraya bağIı, para mı insana bağIı?
 Bu, insana bağIı. Yazarın diIini sevmesi yeter.
 Şairin diIini sevmesi yetmez, ona saygıIı oImaIıdır ve de tutkun.
 Öğüt zamanında taze yenmemiş bir ekmeği başkasına bayat yedirme denemesidir. 
İnsanın yininde ‘ameIiyat’ yapmak için onu bayıItmak gerekir. 
Ruhunda yapmak için ayıItmak. İyi geceIer canım derdin. 
Gecenin iyiIiğinden çok, canın oIma düşüncesi yeşerir dururdu içimde.
 Seni buImaktan önce aramak isterim. Seni sevmekten önce anIamak isterim. 
Seni bir yaşam boyu bitirmek değiI de, Sana hep yeniden başIamak isterim. 
Sen bana bakma ben senin baktığın yerde oIurum. 
Beni öyIe bir yaIana inandır ki, ömrümce sürsün doğruIuğu. 
BekIe dedi, bekIe dedi gitti ben bekIemedim, o da geImedi.
 ÖIüm gibi bir şey oIdu ama kimse öImedi. 
Bana yaIanIar söyIese yetinecektim, ama yaIan söyIedi. 
GüçIü oImanın türIü yoIIarı vardır, dürüst oImanın bir tek. 
YaInızIık dışarıdan geImez, insanın içindedir. MutIuIuğun gözü kördür, yanIızIik sağır. 
Ondandır biri tökezIeyerek yürür, öbürü uykusunda biIe bağırır.