-->
Logo

En Yeniler

İstanbul’un Fethi Sözleri-İstanbul’un Fethi ile ilgili sözler

Fetih sözleri, İstanbul’un Fethi ile ilgili güzel sözler…

İki büyük cihanın kesinti noktasında, Türk vatanının ziyneti, Türk tarihinin serveti, Türk milletinin gözbebeği İstanbul, bütün vatandaşların kalbinde yeri olan şehirdir.
Mustafa Kemal Atatürk
İstanbul muhakkak fetholunacaktır. Bunu gerçekleştirecek ordunun kumandanı ne mutlu kumandan ve askeri ne mutlu askerdir. (Hz. Muhammed)
İki büyük cihanın kesinti noktasında Türk vatanının ziyneti Türk tarihinin serveti Türk milletinin gözbebeği İstanbul bütün vatandaşların kalbinde yeri olan şehirdir. (Atatürk)
Dünyaya son kere bakacaksın deseler bu bakışı İstanbul’un Çamlıca’sından isterdim. (Lamartine)
Ya ben İstanbul’u alırım ya İstanbul beni. (Fatih Sultan Mehmet)
Bir gece ansızın gelir krallığınızı imparatorluğuma katarım. Fatih Sultan Mehmet
Benliğimi ve Malımı Dünyada Feda Etsem Ne Olur ? ALLAH’a Hamd Olsun, Var ALLAH Yolunda Savaşmaya Yüz bin Rağbetim. Fatih Sultan Mehmet
Artık gecikmeye sebep ve lüzum yoktur. Öyle bir fikri takibe ve öyle bir maksada hizmete hayatımızı vakfedelim ki, ya bu şehri alalım ve yahut fethi uğruna mücadele ederek hepimiz ölüm diyarını vatan edinelim.
Fatih Sultan Mehmet
Ey İhtiyar Fedakârlar, Ey Şahbaz Delikanlılar! Bir fütuhat laf ile kolayca yapılmadı. Emeksiz devlet olur mu? Canını ve malın feda etmeyen âşık, visale erer mi? Nice kanlar döküldü, nice yaralar açıldı, nice yetim ve dullar gözlerinden matem yaşları akıttı…
Fatih Sultan Mehmet
Ey Benim Ünlü ve Sadık Komutanlarım! Tarife hacet yoktur ki, şimdi sahip olduğunuz şu devlet ve memleket nice mücadele ve zorluklarla kazanılmış ve atadan dededen bize intikal etmiştir. İçinizde bahtiyar olanlar o mücadele ve zorluklara bizzat ortaktırlar.
Fatih Sultan Mehmet