-->
Logo

En Yeniler

Ayşe Kulin sözleri ve alıntıları

Umut"Sonumuzu bilerek yaşasak, her gün ölürdük herhalde. Oysa en ümitsiz hasta dahi küçük bir umutla yaşıyor yüreğinde..."

Bir kızın en sevdiği şarkıyı iyi dinleyin, çünkü orada tüm söylemeye korktuğu şeyler gizlidir.

Barış"Savaş insana her şeyi öğretir. Bir de barış içinde yaşamayı öğretse keşke."

Aşk aynen yazıldığı gibidir: Sesli başlar, sessiz biter...

''İyi bir kulak, düşünceleri de duyar.''

''Acılarıma, rağmen, yaşadığıma şükrediyorum.''

Ters giden bir şeyler varken, hayat yolundaymış gibi nereye kadar yaşanabilir?

“İnsanlar sevdikleri veya mukaddes addettikleri kimselerin kusurlarına karşı kör olur."

Biz, koca bir ömrü beklemeye adamış insanlarız..

''Hocam bizlere Allah korkusu değil, Allah sevgisi aşılamıştı.''

Bakma Avrupalıların öyle insan hakları havarisi kesilmelerine filan. Kendilerinden olmayana hiç merhametleri yoktur..

Tek ve tek başına! Her bedele değersin diye düşündüm, ey özgürlük!

“Sanki bu vatan bir karpuz da her geçen gün elindeki dilimden, ağzının suları akarak, bir parça daha ısırıyor gavur. "

" Ayrılığın acısı da ölüm acısı gibi keskin... "

''İstediği kadar güçlü olsun,
Bir erkek tarafından korunmak, bir kadının her zaman hoşuna gider...''

Kimse iyilikten anlamıyordu.

Yorgunum!
Önce gerçeğimi kendime kabul ettirirken yoruldum! Sonra gizlerken... Daha sonra yüzleşirken... Kendim olmaya hakkım olduğunu anladığımda... Kendimle barışırken... Gerçeğimi başkalarına kabul ettirmeye çalışırken... Benim gibi binlerce, on binlerce insanın var olduğunu öğrenirken... Yoruldum!

""Halk robottan farksız dedin ya demin, sence hangi lider halkının koyun sürüsü gibi olmasını ister?" diye sordum, bana yanıt vermekte zorlanacağını umarak.
"Suça bulaşmış olanlar. Halkını sömürmüş, halkın sırtından rant edinmiş olanlar. İşte onlar, haliyle halk hiç uyanmasın, sorgulamasın ister. Ve bunu mümkün kılmak için elinden geleni yapar.""

''Tutucu ve yasakçı anne babadan çok çektim için, ben olabildiğinde serbest bırakarak büyüttüm kendi çocuklarımı.''

"Müslüman olmayanları küçültücü bir kelimeyle ayrıştırmak, edepsizliktan başka bir şey değildir bence. "

''Yapım böyle, hep kendimden önce başkalarını düşündüm. İşten aşka vaktim olmadı. Olamadı.''

...Peşinden koştuğu gerçek zenginliğin, dış dünyanın görkemli vitrinlerinde değil de insanların iç alemlerinde bulunduğunu öğrenecekti.

"Kozasından çıktımıydı tırtıl, kozaya geri giremez artık..."

Uykularından uyandıramadığımız ne çok insan var. -Antoine de Saint-Exupery

İnsan zamanla, acıları, kederleri de kıskanıyordu mutluluğu kıskandığı gibi. Kader, savaşı gündelik yaşamın bir parçası etmişti sonunda. Savaşa, hatta işgale alışıp yaşama devam etmekten başka çare yoktu. Yeter ki Allah, elindekileri eksik etmesindi. Çaresiz dert, devasız hastalık vermesindi.

Ve bir kaçıştı istabul.Umudun yitirildiği noktaydı.Gözyaşları sel gibi akmaya başladığında, önüne katar istanbul'a sürüklerdi umutsuzları.

''İsviçreli bir ananın kızıyla Anadolulu bir annenin oğlu ayini dünyanın çocukları olabilir mı? aradaki kültür farkını düşünsene!''

Ama demek ki mutluluğun yolu, daha çok para kazanmaktan, daha iyi şartlarda yaşamaktan geçmiyordu.

''Kalan zamanımın hiçbir şafağını kaçırmak istemiyorum.''

Ne içindeyim zamanın
Ne de büsbütün dışında

A.H.Tampınar

..belki birlikte değiliz, yanyana değiliz ama, aynı gökyüzünü görüyoruz, aynı mehtabı seyrediyoruz ve her ikimizi de aynı güneş ısıtıyor. En azından aynı dünyada yaşıyoruz..

Tuhaf bir mahluktu insanoğlu. Belki en büyük gücü, başka çıkar yol olmadığını hissettiğinde, araziye uyum sağlamasıydı.

"...hepimiz gönlümüzde sevgimizle doğuyoruz... Vatan sevgimizle, evlat sevgimizle, ana-baba sevgimizle, aşkımızla.

''Her karar bir sorumluluktur.''

Can çıkmadıkça söz bitmiyor.

"Tarih, belki de hiç kimsenin eseri değildir. O, kendi örgüsünü kendi tezgâhında kendisi dokur."

'Adalet' sadece iddialı bir kadın adıydı ülkemizde, tıpkı 'Vefa'nın da sadece bir semt adı olması gibi!

''Güçsüz gözükmek en gücüme giden şeydir.''

müthiş şeyler oluyormuş! müthiş ne olabilirdi ki?
Yaşam durgun bir göl gibiydi yıllardır.Herkesin ne olduğu, ne olabileceği, ne kadar yaşayabileceği bile belirlenmiş gibiydi.

''Dinleyebilme; başkalarını anlayabilmek ve kalpleri kazanmak hususunda en kudretli anahtardır.''

"İnsanlar mutlu değillerse, iyileşmeleri de mümkün olamıyor..."

''Vay,vay! ben ne müthiş bir romantikimişim on beş yaşımı sürerken!''

Tüm çocuklarına dünyanın
babalı çocukluklar dilerim,
doyasıya yaşayabilsinler diye
çocukluklarını.
Doyasıya efelensinler diye
komşu çocuklarına
Değil mi ki
Benim babam senin babanı döver
eve gelince,
varsın sapanla kırılsın camlar
tırmansınlar elma dallarına
gönüllerince.

''hayır sen ne ali'ye ne Veli'ye aşıksın,'' diye yazmıştı.
sen aşık olma haline aşıksın Türkan!''

“Başka çare yoksa ne yapılabilir ki? İnsan hiç olmazsa imkânsızı denemek istemez mi?”

Ayşe Kulin sözleri ve alıntıları facebook, twitter, pinterest yada instagram gibi popüler sosyal paylaşım sitelerinde paylaşarak ruh halinizi ve düşüncelerinizi etkili bir şekilde yansıtabilirsiniz.

Güzel Sözler